2014. március 1-jétől 7 m-es hajóhosszig számítanak csónaknak a vitorlás és motoros hajók, ez utóbbiak pedig nagyobb motort is kaphatnak. 7,5 kW-os teljesítményig még nem kell hozzájuk jogosítvány.
A nyár folyamán már az új szabályoknak megfelelően készülhetnek a Motoros csónak különpróbára, azok, akik ezt választják a vízicserkész különpróbák gazdag tárházából, ugyanis a mai naptól megváltozik a víziközlekedésről szóló törvény csónakokra vonatkozó előírása. Korábban 6,2 méteres hajóhosszig számítottak csónaknak a kisebb vízi járművek, motoros meghajtás esetén pedig legefeljebb 4 kW teljesítményű motort lehetett rájuk tenni, ahhoz, hogy még ne kelljen megszerezni a kishajókhoz szükséges jogosítványt. A 2000. évi XLII. törvény azonban 2014. III. 1-től módosul. A 2013. évi CCXLIX. törvény 11. §-a tartalmazza ezeket a módosításokat, amelyek értelmében mostantól csak 7 m-es hossz felett beszélhetünk kishajóról.
A vitorla nagyságára vonatkozó szabályozás nem változik: 10 m2-es vitorlafelületnél nagyobb csónakok akkor is kishajónak számítanak, ha egyébként a hosszuk nem éri el a 7 métert. A kisgéphajók esetében azonban változott a helyzet. Míg eddig csak 4 kW-osnál nagyobb motor esetében számított a csónak kisgéphajónak, mostantól csak a 7,5 kW-nál nagyobb motorteljesítmányű járművek minősülnek kishajónak - akkor is, ha a hajótest egyébként kisebb 7 méternél.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Végre egy normális szabály. Lassan cserkésztutajunk is motorizálhatóvá válik :-)
Megjegyzés küldése