
forrás: hirado.hu
"Az uszályok története ismét bebizonyította, hogy a Margit híd a "legek" hídja" - nyilatkozta Tóth Kata, a Margit híd rekonstrukciójának szóvivője az Info Rádióhoz eljuttatott közleményében. Emlékeztetett arra is, hogy a Clark Ádám úszódaru több ausztriai és magyarországi hídépítésben vett, 200 tonnát "bír el", emelési magassága 45, emelési távolsága pedig 33 méter.
A kiemelés több lépcsőben történt: először a víz alatt a búvárok speciális kötelékekkel összekötötték az uszályokat az úszódaruval, majd egyenként a felszínre emelték őket; az elsőre délben, a másodikra 2 körül került sor. Ezt követően 20 centiméterrel a vízszint fölött, gyakorlatilag lebegő állapotban kiszivattyúzták belőlük a vizet, majd a helyszínen várakozó hajóra helyezték őket. A roncsmentesítés idején a búvárok egy 25 méteres íves főtartót is találtak, amely valószínűleg az 1944-1945-ös robbantás és bombázások "áldozata". A régészeti leletet az uszályok kiemelése után hozzák fel a felszínre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése